Opel Astra GTC 2.0 CDTI Conclusie

Opel Astra GTC 2.0 CDTI
Bekijk 30 foto's
Door: BV 29-02-2012

De nieuwe generatie GTC is groter, gespierder en vooral ook mooier geworden. De enorme wielkasten worden in dit geval gevuld met optionele 19” velgen, waardoor de driedeurs er haast competitief uitziet. Maar dat is hij niet bepaald. De kilo’s eisen hun tol en temperen de pret die je met de fantastische Hiperstrut-voorophanging beleeft. Onze 2.0 TCDI 165pk haalt 100km/u vanuit stilstand in 8,9sec en loopt uit tot 210km/u. Respectabel, meer niet. Voor een heet uitziende coupé-achtige hadden we wel meer pit verwacht. Vervolgens heb je het optionele Flexride-onderstel, een extra die z’n doel spijtig genoeg wat voorbijschiet. Iets voor de liefhebbers... en pas echt leuk op een snellere GTC – lees: OPC.

Veilig is hij anders wel, toch zeker als je binnenin zit. de gehoopte 5 sterren werden vlot behaald op de Euro NCAP-crashtest, waar de GTC vooral met pluimen ging lopen inzake bescherming voor volwassen passagiers. Voetgangers moeten het voorzichtiger doen in de buurt van onze Opel. ABS, ESP en remassistentie garanderen een veilig weggedrag - hiermee kan iedereen snel gaan. Bovendien is hij is leverbaar met een Opel Eye Camera (die de buurt registreert en de bestuurder waarschuwt in geval van) en meedraaiende, automatische koplampen. Die snufjes dienen om het beperkte zicht rondom te compenseren en zijn optioneel, net als de ergonomische en ronduit geweldig zittende zetels. De Astra GTC wordt verhandeld vanaf € 19.550 tot ver erboven.

Geef commentaar
comments by Disqus