Range Rover Evoque Coupé Si4 Inleiding

Range Rover Evoque Coupé Si4
Bekijk 31 foto's
Door: BV 01-03-2012

Als grote autohuizen hun doorgaans bloedmooie conceptstudies zo nodig keer op keer lijken te moeten verknoeien eens die dingen de productie ingaan, hebben ze daar hun redenen voor. Wat mooi en origineel lijkt op de catwalk, blijkt meestal niet zo geweldig handig in het dagelijkse leven te integreren. Als dromen worden omgezet in werkelijkheid, laat het financiële departement geen spaander heel van de vlijmscherpe lijnen, nifty features en knopjes die nergens anders in het gamma gerecycleerd kunnen worden. Enkele testritten volstaan om de overdreven grote wielen en belachelijk lage rijhoogte van het uiteindelijke ontwerp te schrappen. En als zoveel heiligschennis nog niet volstaat, helpen regels en wetten allerhande het ideaalbeeld van de ontwerper finaal naar de verdoemenis. Als iedereen zijn zegje heeft gehad, kan je de delicate potloodlijnen nog maar amper ontwaren onder de vette trekken van de markeerstift-uit-een-dozijn. Zo gaat het keer op keer. Behalve bij de Evoque.

De verleider van dienst is de Range Rover Evoque Coupé met de 2.0 Si4 onder de glamoureuze kap. We kozen voor de Dynamic afwerking waardoor het prijskaartje optieloos € 49.700 vermeldt, maar dan zitten we weliswaar al in de topversie. Lederen elektrisch verstelbare zetels zijn dan reeds je deel, net als een volledig infotainmentsysteem van Meridian, 19-duims lichtmetaal, xenonverlichting, automatische klimaatregeling met twee zones en een snelheidsregelaar. Om maar enkele zaken te noemen. Mag het iets minder zijn, dan kan je terugvallen op de goedkopere Prestige en Pure, maar zelfs die laatste versie is zo rijkelijk uitgerust dat er van een basisversie eigenlijk geen sprake meer is. Wat Range Rover dan ook niet doet. Mag het iets meer zijn daarentegen, kan er nog naar hartelust afgevinkt worden op de optielijst. Met onder meer de pakketten Dynamic Plus (€4.580), Cold Climate (€ 830), een panoramisch vast glazen dak (€970), adaptief onderstel (€1.250), metaalkleur (€ 730) en nog veel, véél meer zijn we bij onze testauto de tel kwijt geraakt ten noorden van de € 60.000.

Geef commentaar
comments by Disqus