Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID 4WD Exterieur

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID 4WD
Bekijk 16 foto's
Door: BV 31-10-2012

Door economische en fiscale druk lijkt de groeitrend van de afgelopen decennia - waarbij nieuwe modellen steevast groter waren dan hun voorganger - op z'n minst vertraagd. Ook deze Outlander weerstaat de verleiding. Hij is zelfs 1cm korter dan voorheen, en ook breedte en hoogte wijken nauwelijks af. Wie er meteen van uitgaat dat de koets weinig of geen stijlevolutie doormaakt, hinkt op het verkeerde been. Al het plaatwerk is compleet nieuw en het pak van de Japanner is nu minder frivool, tegelijk discreter en stijlvoller en meer volwassen. Er is gewerkt met meer oog voor detail. Ruitenwissers die zich nu onder de motorkaprand nestelen, om er maar één te noemen.

Onzichtbaar is de kleine revolutie die tegenwoordig door de autosector zweept. Door het intelligente gebruik van staal met een hogere treksterkte is de koetswerkstructuur lichter geworden - ruim 100kg is uitgespaard - en tegelijk stijver. Dat betekent dat de kaarten als het op rijeigenschappen aankomt (in een volgend hoofdstuk) een stuk gunstiger liggen. Winst op aërodynamisch vlak heeft ook een positief effect. Deze Outlander genereert 7% minder weerstand.

Geef commentaar
comments by Disqus