VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion Interieur

VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion
Bekijk 25 foto's
Door: BV 25-02-2013

Breaks weten als geen ander een comfortabele cabine en een prettige rijbeleving te combineren met een functionele koffer. De VW Passat is zowat de referentie in deze discipline, en vanzelfsprekend erft ook deze Alltrack alle kwaliteiten in dit domein van zijn meer asfaltgerichte broers. Er is ruim plaats voor vijf en ook de koffer blijft hetzelfde volume van 603 liter slikken. Met een neergeklapte achterbank kan de Passat zelfs 1731 liter kwijt, en het skiluik in de middelste achterzetel laat toe om ook langere objecten te vervoeren. Zoals ski's. Dat hebben we uiteraard ook getest, zo zijn we wel.

Net zoals de passagiers achteraan en rechts vooraan heeft de bestuurder bijgevolg niet te klagen over het ruimteaanbod. Het zicht rondom is prima voor mekaar, de geluidsisolatie ligt boven de norm maar beide voorzetels bleken te snel door te gaan zitten op bovengemiddeld lange trajecten. Zoals te verwachten valt is de binnenkant haast identiek aan die van de standaard Passat, al hebben we daar uiteraard geen enkel probleem mee. Volkswagen bouwt al jaren erg sobere, maar degelijke en vooral exemplarisch ergonomische interieurs in en dat is in deze Alltrack niet anders. Enkel het Alltrack opschrift op het decoratieve inlegplaatje in geborsteld aluminium, net boven de schakelpook, en het knopje voor de Offroad modus verraden dat je niet met een gewone Variant op pad bent.

Klimaatregeling is standaard, maar ook op deze krachtigste Alltrack dien je bij te betalen voor een snelheidsregelaar, parkeersensoren, een geluids- en navigatiesysteem of een achteruitrijcamera. Gecombineerd in een pakket met nog andere kleine prullaria dien je daarvoor € 2.630 op te hoesten. Alleraardigst nappaleder kan je combineren met een panoramisch kantel- en schuifdak en ... bandendrukcontrole, voor een identieke pakketprijs. Een usb-aansluiting is nergens in onze testwagen te bespeuren en de iPod stekker zit verscholen in het handschoenkastje. En is nog van het oude connectortype. We zouden VW beide misstappen vergeven, moesten we er niet een behoorlijk onredelijke € 199 voor moeten ophoesten.

Geef commentaar
comments by Disqus