Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Inleiding

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo
Bekijk 25 foto's
Door: AUTO55 22-03-2013

De nieuwste zonneklopper uit de Opel-fabriek krijgt voor de verandering niet 'Astra' op de kofferklep. De Cascada is voortaan een model op zich. De bedoeling van die door de marketing uitgedachte maatregel is duidelijk: de auto positioneren in een segment waar premiummodellen de plak zwaaien. Als je Opel mag geloven staat de nieuweling daar zelfs helemaal alleen. De Lancia Flavia zou je nog tot z'n competitie kunnen rekenen, maar dat is een vermomde Chrysler 200 Convertible; Niet echt de stuurmansauto die Opel meent te hebben gebouwd. En dakloze versies van andere middenklassers van het formaat van de Astra? Dat zijn geen concurrenten meer. Tenminste, dat is de strategie.

Instappen kan nadat je € 24.990 hebt overgeschreven. Voor dat bedrag neem je een 120pk sterke 1,4l turbo mee naar huis. Dezelfde motor met start/stop en 20 extra paarden kost € 1.000 meer, in gelijk welke uitvoering. Waar er trouwens twee van zijn. Dieselen kan vanaf € 28.690 met de 165pk opwekkende 2.0 CDTi - reeds getest in de Astra GTC - of met de tweeliter biturbo, 195pk sterk. Deze wordt tegenwoordig ook in de Astra en zelfs in de Zafira Tourer gelepeld en wordt nog voor de zomer bij de verdelers verwacht. Vandaag nemen we echter de benzinetopper onder handen: de nieuwe 1.6 SIDI turbomotor die 170pk naar de voorwielen leidt. Daarvoor hou je minstens € 27.390 achter de hand.

Geef commentaar
comments by Disqus