Audi R8 e-tron Interieur

Audi R8 e-tron
Bekijk 24 foto's
Door: AUTO55 03-10-2013

De cockpit is herkenbaar, wat ook geldt voor de afwerking, en dus richten we onze aandacht liever op het gigantische accupakket dat zich achter de zetels bevindt. Leverancier Panasonic voorzag niet minder dan 530 lithium-ion cellen die zo efficiënt mogelijk in de R8 moesten worden ingebracht, net als 100 meter aan leidingen om de boel af te koelen. Of om te verwarmen, want enkel bij de optimale temperatuur (tussen 20 en 30°C) leveren de batterijen voldoende capaciteit om je pakweg 160 kilometer ver te brengen. De batterijenset is zelfs zo uit de kluiten gewassen dat de achterruit verdween. In de plaats monteerde de techneuten een paneel uit carbon en een camera die via een Amoled-scherm van amper 7mm dik het beeld toont op de plaats waar normaal gesproken de conventionele binnenspiegel is aangebracht. Het systeem werkt perfect, maar vraagt gewenning.

Geef commentaar
comments by Disqus