Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Powershift Exterieur

Bekijk 25 foto's
Door: AUTO55 13-06-2014

Meer nog dan de al even ter ziele gegane Aston Martin Cygnet vertoont de snoet van de Fiesta duidelijke overeenkomsten met de huisstijl van de Britse sportwagenbouwer. Daar is het opvallende radiatorrooster voor het grootste deel voor verantwoordelijk. Het wordt geflankeerd door scherp gelijnde koplampunits waarin door Europa voorgeschreven LED-dagrijlichten geïntegreerd zijn. Die maken de Fiesta er beslist niet lelijker op.

Verder veranderde het merk twee jaar geleden van plaats en werd ook de motorkap vervangen. Tijdens dat proces werd de luchtweerstand lichtjes bijgespijkerd, waardoor die nu 0,328 bedraagt. En aan de achterzijde tenslotte werden zowel de spoiler als de achterlichten aangepast. Maar de basisvorm, die bleef wel behouden. Een dat is, als je het ons vraagt, niet zo'n slechte zaak. Al dient gezegd dat de carrosserie-afwerking van ons testexemplaar niet helemaal overtuigt.

Koffer

In de koffer is een dubbele bodem geïntroduceerd. Met een wat hogere koffervloer is de laadruimte nu vlak als je gebruik maakt van de in ongelijke delen neerklapbare achterbank. Het beschikbare laadvolume varieert van minimaal 276l (met een klein reservewiel in plaats van een hoe dan ook nutteloze bandenherstelkit) tot maximaal 974l wanneer je achter de voorste inzittenden laadt tot tegen het dak. De laaddrempel ligt wel hoger dan je zou willen.

Geef commentaar
comments by Disqus