Ford Ecosport 1.5 TDCi Inleiding

Bekijk 34 foto's
Door: VG 20-07-2014

Wist je dat de Ford Ecosport waarvan we nu aan de teugels trekken er eentje van de tweede generatie is? De eerste ben je immers wellicht nooit tegen het lijf gelopen, behalve dan misschien tijdens een uitje in Zuid-Amerika. Hij werd er gebouwd (Brazilië) en verkocht (Brazilië, Argentinië, Venezuela en Mexico) - in totaal zo'n 770.000 exemplaren tussen 2004 en 2012. En met deel twee is nu dus ook Europa aan de beurt.

Strijden in het B-segment

De Ecosport past in het rijtje Nissan Juke, Opel Mokka, Peugeot 2008 en Renault Captur en vergezelt de Kuga in het Belgische SUV-gamma van Ford. Hij gaat vanaf € 19.950 de deur uit, en dat met de bekende 1.0 Ecoboost onder de kap. Die is 125pk sterk, laat zich paren aan een manuele vijfbak en is - moet het nog gezegd? - al drie jaar op rij Motor van het jaar. Een benzine met automaat kan ook, maar enkel de 1.5 met 112pk komt daarvoor in aanmerking. En met een prijskaartje van € 20.950 is die keuze net zo duur als de dieselende 1.5 TDCi die 90pk aflevert en alweer met een manuele vijfbak wordt verkocht. Onze testwagen is wel nog net een tikkeltje prijziger. Door de toevoeging van een leder interieur en metaallak (€ 150) zitten we aan een totaalbedrag van € 22.299. Noteer ook maar dat het basismodel in België op 17-duimers steunt, en dus niet op zestieners zoals onze testauto met Duitse kentekenplaten.

Eén uitrustingsniveau

Het enige uitrustingsniveau heet Titanium en mag best royaal worden genoemd. Airco met automatische klimaatregeling, sleutelloze toegang, cruise control, regen- en parkeersensoren, elektrisch bedienbare ruiten voor- en achteraan, een multimediasysteem met Applink... het is allemaal standaard.

Geef commentaar
comments by Disqus