Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 140 Exterieur

Bekijk 37 foto's
Door: VG 11-08-2014

De koetswerkdesigners van Opel namen hun toevlucht tot chroom en glanzend zwarte oppervlakken om de eerste rimpels te camoufleren. Zowel in de voorbumper, de grille als op de kofferklep wordt er rijkelijker gebruik gemaakt van dat materiaal. Kwestie van de breedte te onderlijnen. Voorts zijn de aanpassingen best miniem te noemen. Het radiatorrooster werd hertekend, de mistlichten zijn nu rond, de koplampen werden lichtjes bijgeveild en de dagrijlichten iets subtieler weggemoffeld. Achteraan dan treffen we voortaan wel lichtunits die beter in het plaatje passen.

Sports Tourer

Als break is de Sports Tourer 7cm langer en 2cm hoger dan de vijfdeurs. In totaal tellen we 4,91m in de lengte, 1,51m in de hoogte en 1,85m in de breedte, met een wielbasis die 2,74m overspant. We zijn wel nog steeds niet vergeten dat de Insignia een pak minder efficiënt met plaats omspringt dan z'n voorganger. De bolle kont kost een hoop centimeters, waardoor het koffervolume terugliep en ook achterin is er meer plaats in een nu zes jaar oude Vectra. Claustrofobisch zal je je evenwel niet voelen aan boord van de Sports Tourer. Zijn brede, elektrisch bedienbare kofferklep (optie) biedt toegang aan een koffer met 540l laadvolume. Dat is slechts 10l meer dan er in de vijfdeurs past. Maar met de achterbank neergeklapt wordt er uiteraard wel meer winst geboekt: 1.530l tegenover 1.470l. Redelijk, maar zeker niet uitzonderlijk. De Peugeot 308 SW bijvoorbeeld, een auto die zich in een lagergelegen segment bevindt, doet beter doet door 610 tot 1.660l ter beschikking te stellen.


Geef commentaar
comments by Disqus