Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 diesel Exterieur

Bekijk 33 foto's
Door: BV 01-02-2015

Je zal Land Rover maar zijn. Aan de ene kant wil je producten maken die functioneel en praktisch zijn. En capabel. Daar haalt het merk z’n trouwe fanbasis vandaan. En aan de andere kant heb je, met producten als de Range Rover Sport, geconstateerd dat een trendy design meer mensen naar je showroom lokt. Niet alleen in Europa, maar ook elders ter wereld. En die ‘elders ter wereld’ heeft nogal wat op de lijnen van de Discovery Sport gewogen. De Freelander was immers eerder hoekig en dat beviel de Europeanen wel. Andere continenten hebben het er niet zo op begrepen, wat het succes van het model hypothekeerde in (onder meer) Azië en de VS. En daarom is de nieuwe Discovery Sport een stuk boller en zitten er stijlelementen in waar de Freelander zich nooit mee heeft ingelaten. LED-accenten, uitgedachte chroomlijstjes, dat soort dingen. Het resultaat mag er zijn, dat wel, maar als je van een Freelander alle logo’s afhaalde, zag je nog steeds van een mijl ver dat het een Land Rover was. Nu zou het net zo goed een knappe Koreaan of Amerikaan kunnen zijn. Maar verkopen zal het.

Land Rover Discovery Sport: afmetingen

Kijken we naar de afmetingen dan zien we dat de Discovery Sport nu net geen 4,60m lang werd, en zelfs met ingeklapte spiegels meer dan 2 meter breed is. Daarmee volgt de Freelander-opvolger alle heersende trends. Tegelijk staat hij nog steeds 21,2cm boven het asfalt en dat is meer dan modellen met SUV in de naam. Met soms niet eens 17 bovemvrijheid. Daar haalt deze Brit z’n neus voor op, want hij steekt nog gerust de armen uit de mouwen. De cruciale hoeken zijn ook niet slechter dan bij de Freelander. Een oprijhoek van 25°, een overschrijdingshoek van 21° en een afrijhoek van 31°.

Geef commentaar
comments by Disqus