Porsche Cayenne S E-Hybrid Conclusie

Bekijk 38 foto's
Door: VG 03-02-2015

De Cayenne S E-Hybrid is groot en zwaar. Maar dat merk je eigenlijk alleen maar als je er echt hard mee wil gaan. En zelfs dan valt op dat de ophanging het model erg goed in het gareel houdt en de neus erg gedwee de instructies van het stuurwiel opvolgt. Bovendien is hij erg goed geïsoleerd en de werking is uitermate beschaafd. Alleen de remmen zijn soms wat te enthousiast.

Concurrentieloos?

We kunnen dan wel zeggen dat de afwerking inmiddels niet het niveau van de jongste Audi’s kan evenaren, maar dat doet er niet veel toe. Deze Cayenne S E-Hybrid is eigenlijk concurrentieloos. Tenminste, tot de andere premium Duitsers met hun stopcontacthybrides komen. Nog dit jaar is dat een feit. Intussen zou het wel eens de Cayenne Diesel kunnen zijn die het gelag betaalt. Beiden zijn immers exact even duur (€ 85.063), maar de diesel is fiscaal minder interessant (toch in Vlaanderen) en minder beschaafd. De diesel verliest bovendien het duel als het op prestaties aankomt.

Elektrisch rijden

Als je de Cayenne S E-Hybrid gedurende maximaal vier uur aan een conventioneel stopcontact hebt volgetankt, dan kan hij op papier tot 30km op stroom afleggen. Dat verklaart z’n lage CO2-afgifte van 79g/km.

Geef commentaar
comments by Disqus