Bentley Continental GT V8 S Inleiding

Bekijk 20 foto's
Door: BV 01-03-2015

Met meer dan 60.000 verkochte exemplaren is de in 2003 gelanceerde Bentley Continental een regelrecht succesnummer. In lagere segmenten stellen die cijfers niet veel voor, maar als de gemiddelde verkoopprijs van een exemplaar meer dan 200.000 euro bedraagt, is die populariteit ongezien.

Ook met V8

Oorspronkelijk was elke Bentley Continental voorzien van een zesliter W12 benzinemotor. Een knoert van een krachtcentrale - gecreëerd door twee bij VW betrokken drieliter V6-motoren aan elkaar te paren - die z’n indrukwekkende prestaties realiseerde door hele sloten brandstof door de cilinders te jagen. In 2013, bij een inmiddels tweede generatie van het model dat uiterlijk weinig evolueerde, kwam Bentley daarom met een V8 op de markt. Een vierliter met twee turbo’s. Die was enerzijds wat zuiniger - al is alles relatief - maar hij loste ook een ander probleem op. De W12 is immers erg zwaar en dat zorgt ervoor dat de Continental niet zo tuk is op bochten. Een dakloze V8 die we aan de tand voelden kon al een betere balans voorleggen, maar het is deze V8 S die een echte zweem van sportiviteit moet opwekken. Hij kost minstens € 190.575, maar extra toeters en bellen dreven de prijs van het testexemplaar op tot € 235.684.

Geef commentaar
comments by Disqus