Hyundai Tucson 2.0 CRDI 185 4WD Interieur

Bekijk 20 foto's
Door: BV 07-08-2015

In het interieur kan je designgewijs evenmin met de roede slaan. Het heeft een beetje hetzelfde probleem als de buitenkant, namelijk dat het net zo goed eender welke andere auto zou kunnen zijn. Een probleem dat overigens alleen maar ontstaat als ook de andere autobouwers zo’n generisch design afleveren. Voorts domineert de zwarte kunststof naar de smaak van ondertekende te veel. Dat matte zilver rond de ronde klokken voor je neus en de verluchtingsmonden naast het scherm van het navigatiesysteem… dat is onvoldoende om het uitzicht te breken. Een sierbiesje ertussen, dat zou een wereld van verschil betekenen. In een edel materiaal bij voorkeur, niet van dat gelakt plastic.

Over materiaal gesproken - eigenlijk valt er niet zo veel op aan te merken. De meeste plaatsen waar je met je ledematen in aanraking komt met de binnenbekleding zijn netjes voorzien van zacht aanvoelende kunststof. Alleen voor de bestuurder is dat niet het geval. Daar zit het zachte materiaal wel tot vlak voor de voorruit, maar niet voor je neus. Een toegeving aan het design. En als we dan toch aan het muggenziften zijn: de verluchtingsroosters reflecteren in de voorruit. Dat was ons wellicht niet opgevallen als het geen snikhete zonovergoten testdag was, maar kijk, dat was nu wel het geval.

Uitrusting!

Ja, uitrusting. En er hoort wel degelijk een uitroepteken achter. Tegenwoordig hoef je je in dit segment weinig meer te ontzeggen. Snufjes die wat ons betreft niet zo nodig hoeven, maar waar Hyundai - geheel terecht - wel mee uitpakt. Laat het ons niet meer hebben over navigatie en airco met twee automatisch afgeregelde temperatuurszones. Dat is passé. Drie klimaatzones, dat trekt er al meer op. En een verwarmd stuur, naast de obligate verwarmde voorzetels. Diezelfde exemplaren zijn overigens geventileerd voor de zomermaanden. En achteraan heb je ook verwarming voor de bips. Het is allemaal verre van standaard natuurlijk.

Ruimte

Je hebt er niet over te klagen. Niet vooraan, niet achteraan. En evenmin in de koffer. Die is minimaal 1,03m breed, 89cm diep en 81cm hoog. En daar past dus 513l in, als je de plaats waar je normaal het reservewiel verwacht onder de koffervloer tenminste meerekent. Klap de zetels neer en je ziet de laadcapaciteit aanzwellen tot 1.503l.

Geef commentaar
comments by Disqus