Range Rover P400e Interieur

Bekijk 66 foto's
Door: BV 23-04-2018

Sinds halverwege vorig jaar vind je in de Range Rover een nieuwe middenconsole. Die is geënt op die van de Velar met een achter zwart glas geparkeerd aanraakscherm dat bijzonder goed geïntegreerd is. De Britten vijzen dat zo snel mogelijk in alle modellen. Het zit ook al in de Range Rover Sport. En terecht - want het ziet er piekfijn uit en het laat zich voorbeeldig bedienen. Andere boordelektronica werd ook opgewaardeerd. Dat was lange tijd een (erg) zwak punt. Je raakte weliswaar op je bestemming met het navigatiesysteem - de graphics waren schijnbaar sinds de nineties niet meer opgewaardeerd. Land Rover wordt door de Duitsers, met hun bijna absurde aandacht voor het visuele aspect, nog steeds te hoek gewezen. Stellen dat het niet om aan te zien is, kan evenwel niet meer.

Slagschip

De rijhouding in een Range Rover blijft wat speciaals. Je hebt een atypisch goed zicht op de uiteinden van het slagschip - want hem voor z’n formaat best makkelijk in een gaatje te mikken maakt. Wie met de meetlat montagetoleranties gaat opmeten of in een labo materialen laat analyseren komt wellicht tot de conclusie dat dit product niet de absolute referentie is. Dat wordt evenwel door stijl, die je ligt of niet, gecompenseerd. Een handige gedeelde achterklep, zetels die ongemeen comfortabel zijn…

Grillen van het wegdek

Als je wil (zeker in combinatie met de bijna € 15.000 prijziger variant met lange wielbasis) heb je ook comfortzetels achteraan. Ze zouden niet misstaan in een Rolls-Roye. Nooit in comfortabeler zetels gezeten. Leidt daaruit evenwel niet af dat deze uitgetrokken Range Rover als alternatief voor een limousine kan dienen. Zo wordt hij vaak aan de fortuinlijke man gebracht, maar omdat je zo hoog boven het asfalt zit wordt een rit toch minder behaaglijk dan in pakweg een Mercedes S-Klasse die z’n inzittenden beter afschermt van kuren van het wegdek.

Over isolatie gesproken - die is voortreffelijk. Elektrisch rijden wil door het ontbreken van motorgeluid wel eens pijnpunten blootleggen op vlak van windruis en rolgeluiden. Niet hier. Bij normale snelheden (zie meer bij rijgedrag) blijft alles erg sereen.

Geef commentaar
comments by Disqus