Mercedes A200 Exterieur

Bekijk 53 foto's
Door: BV 07-05-2018

Eén manier om de klant te overtuigen om meer van z’n zuurverdiende centen (of erg vaak die van z’n werkgever) bij Mercedes achter te laten, is eenvoudigweg méér auto bieden. En dat is absoluut van toepassing op de A-Klasse. Die krijgt weer een groeischeut. De voor- en achterwielen worden 30mm verder uit elkaar geduwd om ervoor te zorgen dat de proporties blijven kloppen. Al die centimeters vind je overigens achter de voorwielen, in de snoet. Die paar centimeters helpen bij het neerzetten van goede crashtestresultaten, klinkt het. Achteraan kan je ook winst realiseren. De overhang werd er 9cm groter. Het koffervolume stijgt navenant. 370l kan er nu. 29l meer dan voorheen. En het is niet zomaar wat ruimte inde hoogte - het gaat ook om vloeroppervlakte. Daarover gesproken: je hebt nu een ruimte van precies 1,80m bij 4,42m nodig om je A-Klasse op te parkeren.

Glad

Dat alles is gehuld in een nieuw glad koetswerk met fijnere naden en afdichtingen om de aerodynamica een handje te helpen. Daardoor heb je ook valse luchthappers in de bumpers. Die mag Mercedes wel wat beter camoufleren overigens. Smalle kijkers, een hoge gordellijn en spits toelopende achterlichten injecteren het nodige dynamisme, terwijl er vooraan een grille zit en achteraan een diffuser die de breedte benadrukken. De neus daalde niet minder dan 5cm ten aanzien van z’n voorganger. Daaraan zie je dat automerken stilaan de flink aangescherpte botsnormen (specifiek die voor voetgangers) onder de knie krijgen.

Geef commentaar
comments by Disqus