Jaguar XF Sportbrake 25d AWD Interieur

Bekijk 38 foto's
Door: BV 24-05-2018

Twee jaar na de sedan brengt de XF Sportbrake niets nieuws in de cabine. Net als de sedan blijft de presentatie netjes en elegant, en hebben we nog steeds dezelfde bemerkingen bij de assemblagekwaliteit en keuze van sommige kunststoffen. Niets slechts, maar tegelijk eenvoudigweg niet op het niveau van de Duitse breaks.

Laatkomer

De middenconsole is bezaaid met knoppen, wat niet bijdraagt aan het verbeteren van de ergonomie. Een groot deel van de bedieningselementen wordt echter ook opgenomen op het 10,2” grote infotainmentscherm (optie). De laatste is ultra compleet, maar het kan nog intuïtitiever. Met de Touch Pro-optie krijgt u een aanpasbare startpagina, Pro-navigatie, een 380W hifi-systeem, een Bluetooth-verbinding, twee USB-poorten en zelfs een HDMI-ingang, CD-speler en 10 GB geheugen. U hebt ook recht op volledig digitale instrumenten, met verschillende weergavemogelijkheden, afhankelijk van de geselecteerde rijmodus. Jaguar probeert wel degelijk het gat met de concurrentie dicht te fietsen.

Dicht bij de grond

De zetels zijn zacht en comfortabel, maar ook laag. Typisch voor het bedrijf uit Coventry. Dat draagt bij aan het rijplezier, maar het maakt het niet eenvoudiger om in te schatten waar de koets eindigt. Achterin is de leefruimte een stuk spartaanser. De zetels zijn er niet zo zacht en de centrale tunnel neemt veel te veel plaats in. De knieruimte is redelijk, maar men zou beter verwachten voor een auto waarvan de wielbasis 2.96m is. Het enorme panoramische dak draagt bij aan het gevoel van ruimte, maar wie groot is zal nog steeds vinden dat z’n kruin te dicht bij het plafond zit.

Geef commentaar
comments by Disqus