Peugeot 508 GT 2.0 HDi 180 Conclusie

Bekijk 16 foto's
Door: BV 27-06-2018

Lang leve berline. Toch als die er zo mag uitzien. Lager, sportiever, gewaagder dan voorheen. Die dynamische uitstraling wordt gecombineerd met een interieur dat ook gezien mag worden. Ja, wie uit de vorige 508 komt, moet verkroppen dat het allemaal wat kleiner is geworden. Dat waren statistisch gezien echter gepensioneerden (de gemiddelde 508-koper was 65 jaar). Verjonging moet de 508 katapulteren naar de kern van de markt - waar de leaserijder zit. In dit segment is dat goed voor (in Europa) bijna de helft van de verkopen.

De leasingtarieven (nog niet bekend, maar de cruciale restwaardeprojectie is een pak beter dan voorheen) zijn dan ook bijna zo belangrijk als de (flink gestegen) cataloguswaarde. Zelfs als hij z’n designoutfit afwerpt, houdt de 508 troeven over. Aardige dieselmotoren (goed voor 60% van de verkopen), een moderne aandrijflijn en rijpret die - in tegenstelling tot sommige Duitsers - strookt met de uitstraling. Wie z’n geweten liever sust met een benzinemotor (1.6 met 180 of 225pk) kan dat ook. En vanaf volgend jaar komt de bijna obligate stopcontacthybride.


Geef commentaar
comments by Disqus