MG ZS EV Veiligheid

Bekijk 88 foto's
Door: BV 25-02-2020

De eerste voorzichtige stappen van Chinese autoconstructeurs sneuvelden bijna altijd op de veiligheidsvoorzieningen. Niet omdat ze niet aan de homologatienorm voldeden. Die is eigenlijk niet zo streng. Wel omdat ze slecht scoorden op de EuroNCAP crashtests. Klapt een auto daar als goedkoop blik in elkaar dan moet je als automerk op niet meer rekenen dan wat kruimeltjes van de markt.

Uitstekende veiligheidsscore

Bij MG hadden ze dat alvast in de smiezen. Ze maakten er een speerpunt van, met succes. Deze elektrische ZS werd eind vorig jaar al door de mangel gehaald en kreeg prompt de maximumscore van vijf sterren. Hij scoort niet alleen structureel goed (passieve veiligheid), hij verdient ook een pluim voor de technologische snufjes (actieve veiligheid). Je wordt dus door de nodige biepjes en signalen bij de les gehouden.

De MG ZS scoorde 90 procent voor de bescherming van volwassen inzittenden en 85 procent voor de bescherming van kinderen in de auto. De actieve veiligheidsfuncties van de auto kregen een score van 70 procent.

Geef commentaar
comments by Disqus