MG5 Interieur

Bekijk 18 foto's
Door: BV 02-05-2022

Op het interieur kan je louter objectief weinig aanmerken. De zithouding is behoorlijk en de zetels zijn voor- en achteraan net voldoende goed om ermee door te kunnen. Je zit alleen wat dichter tegen de vloer dan je lief is. Vooral achteraan zal je dat op lange ritten merken. Je wordt immers in een stuikhouding gedwongen. Zowat elke EV heeft etaleert die eigenschap omwille van de batterij onder de vloer.

Goed uitgerust, die MG5

De MG5 doet z’n best om zoveel mogelijk vakjes aan te tikken. Een digitaal instrumentarium (weliswaar met een combinatie van een scherm en conventionele digitale tellers), een groot centraal aanraakscherm, leder met zichtbaar stiksel, een 360° camerasysteem, automatische airco, carplay… hij lijkt het allemaal te hebben. Alleen… het is toch allemaal best ver verwijderd van de referentie. De kunststoffen in deurpanelen en het dashboard zijn hard en krasgevoelig. De schaduwkap over het instrumentarium had zelfs een zichtbare braam. Nog nooit gezien in een auto en eigenlijk onvergeeflijk. En het stopt er niet bij. Het camerasysteem levert matig beeld, de schermen in de auto hebben weinig diepte en een lage resolutie en het leder is afkomstig van plastic koeien (al moet gezegd dat MG dat ook gewoon zegt, terwijl nogal wat Europese automerken er gewoon over liegen). Uiteindelijk moet iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoeveel concessies een scherpe prijs (voor een EV) waard is, maar het is duidelijk dat mirakels niet bestaan.

Respectabel laadvolume

Een gezinsbreak moet niet alleen plaats bieden aan vier à vijf inzittenden, maar ook aan flink wat bagage. En dat doet de MG5 wonderwel. Ja, de koffer heeft een hoge laaddrempel en de neerklapbare achterbank kan zelfs met een verstelbare kofferbodem geen vlakke vloer opleveren. Z’n vermogen om stouwvolume te bieden, zit wel goed. Minstens 479 liter past erin. Met de bank plat (1/3 - 2/3) wordt dat 1.367l. Respectabel. Er is zelfs nog een bergvakje onder de kofferbodem. Een frunk (koffer vooraan), heeft hij niet). Was nochtans handig geweest voor kabels aangezien de laadpoort centraal vooraan zit.

Geef commentaar
comments by Disqus