MG5 Veiligheid

Bekijk 18 foto's
Door: BV 02-05-2022

Behalve de traditionele en verplichte veiligheidssystemen - de gordels met spanners, frontale en laterale airbags, noodremhulp enzomeer - beschikt de MG5 al meteen over een arsenaal elektronische uitrusting. Inmiddels zijn meer van die zaken verplicht dan je denkt (zo is een cruise-control met snelheidsregelaar tegenwoordig een verplichting en wordt zelfs een functie die je verwittigt bij het overschrijden van de maximumsnelheid dat vanaf deze zomer). Het mag dan ook niet verbazen dat zelfs een auto die veeleer neigt naar de budgethoek van het segment al kan uitpakken met zaken als een rijstrookassistent, een functie om file te rijden en systeem dat alarm slaat als het denkt dat je ergens tegenaan gaat rijden.

Bij de EuroNCAP lijkt de veiligheidscel die een accu vereist, bijna automatisch garant te staan voor een goede bescherming van de inzittenden. Die zitter er immers bovenop. Maar de appreciatie van elektronische veiligheidsvoorzieningen (je kan er bij EuroNCAP bijna van obsessie spreken), begint stilaan controversieel te worden. Of de MG5 alles in huis heeft voor een topscore is twijfelachtig, maar momenteel nog speculatief. Het onafhankelijke veiligheidsinstituut heeft de auto nog niet getest.

Geef commentaar
comments by Disqus