BYD Atto 3 Veiligheid

Bekijk 24 foto's
Door: BV 14-11-2022

Het is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden dat BYD voor de eerste keer z’n teen in het Europese badwater dipte. Dat bleek toen te heet. De Chinezen hadden het belang van crashtestresultaten onderschat. Lessen werden getrokken. En nu haalt deze Atto 3 in de EuroNCAP botsproeven gewoon de maximumscore van 5 sterren. Dat wil niet alleen zeggen dat hij structureel goed in elkaar zit, maar dat hij ook op technologisch vlak mee is. Hij heeft snufjes als een dodehoekwaarschuwing, een cruise-control met radar, verkeersbordherkenning, rijstrookassistent en zo meer. Die zijn verre van perfect en kunnen menig bestuurder op de zenuwen werken, maar dat is het ook het geval bij alle andere recente auto's. Een ziekte van deze tijd - en niet per sé één van BYD. Drie Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes zijn standaard. Er zijn nog altijd (premium) merken die je daarvoor laten bijbetalen.

Geef commentaar
comments by Disqus