Honda CR-V 2.2 i-CTDi Conclusie

Honda CR-V 2.2 i-CTDi
Bekijk 8 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Honda pakt uit met een CR-V die ofwel een 2.0 benzinemotor (150pk - 192Nm, vanaf € 25.990) ofwel de eerste huiseigen diesel van het merk met 2,2l cilinderinhoud (140pk - 340Nm, vanaf € 28.440) onder de kap krijgt. Het model schudt wat Honda ‘het juk van de 4x4's' noemt van zich af en krijgt een gladdere en intelligente vormgeving. Vandaar dat het reservewiel van de kofferklep verdwijnt en dat het model lager en breder werd. De CR-V oogt nog wel robuust, maar is tegelijk elegant. Over terreineigenschappen, of nog maar inspirerende soft-roadcapaciteiten, beschikt het model (net als het gros van de SUV's, ongeacht hun looks) toch niet. Daarvoor is het Dual Pump System dat de achterwielen in de aandrijflijn schakelt, te traag en onvoldoende gesofisticeerd.

De CR-V pakt uit met een ruim interieur. Dat is niet bijzonder flexibel en de materiaalkeuze van de boordplank had wat meer aandacht mogen krijgen, maar tegelijk ook zeer ruim en comfortabel. De bagagecapaciteit bedraagt minimaal 527l en de koffer is voorzien van een extra legplank. Rijden doet de CR-V haast als een berline. Of een uit de kluiten gewassen break. De diesel schraapt z'n keel wat meer dan we van het blok gewend zijn, maar overtuigt nog steeds door gewillig en bij lage toerentallen de draad op te pikken. Aan trekkracht geen gebrek en de prestaties (0-100km/u in 10,3 tellen) zijn dan ook zeer aanvaardbaar. Het comfortabele weggedrag maakt de CR-V een geknipte kilometervreter, terwijl de alerte besturing en het lage zwaartepunt ook wat sportiviteit verdragen. Dat kan in alle veiligheid want de CR-V is standaard voorzien van alle courante hulpmiddelen en heeft in de optielijst enkele voor het segment zeer innovatieve extra's staan (zoals een radargestuurde snelheidsregelaar).

Geef commentaar
comments by Disqus