BMW Z4 M Roadster Conclusie

BMW Z4 M Roadster
Bekijk 16 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Hoewel BMW aanvankelijk beweerde dat een M-versie van de Z4 niet op de planning stond, werd die zopas aan het aanbod toegevoegd. We hebben er wel lang op moeten wachten. De Z3 M Roadster verdween al in 2002 uit de catalogus. BMW voerde eerst nog een discrete facelift van de open tweezitter door. De M krijgt een afwijkende voorbumper, een achterpartij waardoor vier uitlaten steken en een motorkap met twee extra groeven. Discreet, maar voldoende. In het interieur maken andere wijzerplaten, een sportstuur met een wel heel dikke velg, als een tweede huid aansluitende kuipzetels en een verlichte versnellingspook het verschil.

De uit de M3 afkomstige 3,2l zes-in-lijn geeft de Z4 met 343pk vleugels. Op papier ten minste, waar een sprinttijd van exact vijf tellen geëtaleerd wordt. De motor schiet aan de strenge emissienormen echter wat scherpe kantjes in waardoor hij soms, zonder afbreuk te doen aan de schitterende prestaties, wat minder brutaal overkomt dan we gewild hadden. Een ook al bij de M3 geleend differentieel zorgt anderzijds voor bergen grip en de hydraulische bekrachtiging geeft de Z4 eindelijk het stuurgevoel dat we ervan verwachten. Minpuntje is wel dat ophanging het niet zo begrepen heeft op de oneffenheden en sporen waar België inmiddels vol van ligt. En dan is er nog de prijs natuurlijk; voor € 61.700 is de Z4 M Roadster behoorlijk (met o.m. een dual zone airco) maar niet rijkelijk uitgerust. En de opties kittelen de prijs naar aloude BMW-gewoonte stevig de hoogte in.

 

Geef commentaar
comments by Disqus