Peugeot 207 1.4 HDi Inleiding

Peugeot 207 1.4 HDi
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Sinds de 206 in 1998 in productie ging, heeft het model de positie van Peugeot in het B-segment –dat van de compacte auto’s- met verve verdedigd. Eind vorig jaar oversteeg de totale productie van het succesnummer al dat van z’n illustere voorganger, die veel langer van de band liep. Een dergelijk succesproduct vervangen is een precaire onderneming. Wellicht ook dat Peugeot daarom de 206 nog een tijdje laat uitbollen. Enkel het gamma wordt wat uitgedund.

De nieuwe 207 verschijnt op de markt in twee koetswerkuitvoeringen, met twee grote stijlrichtingen (en een paar onderverdelingen) en met een ruime keuze benzine- en dieselmotoren. De elegante en sportieve stijlstromen zijn van elkaar te onderscheiden door de aankleding, de plaatsing en de aan- of afwezigheid van beschermprofielen. Daarnaast hebben beide versies een onderscheidende neus. De grille, de uitloper van de motorkap en de positie van de mistlichten is specifiek.

We opteerden voor deze test voor de vijfdeursversie met de 68pk sterke 1.4l instapdiesel. Die is er al vanaf € 13.850, maar onze Premium Pack-uitvoering tikte af op € 17.350. Voor die stevige catalogusprijs kan je wel profiteren van een Radio-CD-speler met bediening aan het stuur, een zeer volledige veiligheidsuitrusting, airco, snelheidsregelaar en lichtmetalen velgen. De metaalkleur is nog een optie van € 300. Andere –duurdere- dieselopties bestaan uit twee varianten van de 1.6 HDi, met 89 dan wel 110pk. Benzinerijders kunnen terecht bij de 75pk sterke 1.4l (vanaf 12.450 voor de vijfdeurs of € 11.950 voor de driedeurs). Erboven parkeert Peugeot in afwachting van krachtiger opties later dit jaar een 90pk sterke 1.4 en een 1.6 die 110 paarden achter de hand houdt.

Geef commentaar
comments by Disqus