BMW 320d Inleiding

BMW 320d
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
BMW’s nieuwe 3-Reeks is goed op de markt. Eerder gaven we al een test van de 320i. Nu is hét Belgische verkoopskanon aan de beurt; de 320d. Die is van cruciaal belang voor de constructeur die alvast in ons land de dieselborrelaars in grote getalen slijt (al dan niet met tussenpersonen) aan de leasesector.

Aan de 3-diesel hangt een basisprijskaartje van € 30.300. Naar Duitse gewoonte is de uitrusting daarvan net niet beschamend kaal. Wie een aangenaam uitgerust model wil, moet sowieso de optielijst raadplegen en zich voor budgettaire uitschuivers hoeden, want het gaat hard. Onze testwagen was voorzien van een dieselpartikelfilter, de Comfort Line (met mistlichten vooraan, lederen stuurwielbekleding, neerklapbare achterzetels, een centrale armsteun, parkeersensoren, snelheidsregelaar en elektronisch gestuurde airco), metaalkleur, een lederen interieur en 17-duims lichtmetalen velgen. Extra’s die het prijskaartje tot € 37.390 opdrijven.

BMW’s 3-Reeks E90 is er tot nader order (meer motorversies, waaronder krachtiger dieselmotoren staan op de planning) als 320i (150pk, 325i (218pk) en 330i (258pk) voor wat het benzineaanbod betreft. Bij de diesels is de tweeliter met 163pk voorlopig de enige mogelijkheid.

Geef commentaar
comments by Disqus