Peugeot 407 SW 2.0HDi Interieur

Peugeot 407 SW 2.0HDi
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Binnenin biedt Peugeot een behoorlijk ruime keuze in leder- en stofuitmonstering aan. Wordt gekozen voor een lichte bekleding, zoals bij onze testwagen, dan zijn ook de instrumentenkoepel en het dasboardpaneel voor de passagier in een lichte kleur uitgevoerd. Dat contrasteert met de donkere middenconsole en versterkt de indruk van een moderne, gesegmenteerde cockpit. Het zitmeubilair biedt veel lendensteunsteun en is comfortabel, zoals we al tijdens een eerdere kennismaking konden constateren. De zetels zijn ook voorzien van een ruim bemeten zitvlak. Je kan de Fransen dus nauwelijks iets, en zeker geen krenterigheid, verwijten. De zetels zijn ook aan de brede kant, waardoor we met name bij een wat sportievere rijstijl hunkerden naar meer zijdelingse steun. Achteraan komen we tot dezelfde conclusie... Een groot glazen dak dat niet open kan, (Airco is standaard) maar wel met een rolgordijn verduisterd kan worden, maakt dat het interieur baadt in het licht.

Spulletjes opbergen kan in het interieur in een scala bergvakjes. We telden er in het totaal dertien, de deurvakken en de pompadourtassen tegen de rugleuning van de voorzetels inbegrepen. De andere bestaan uit vakken in de middentunnel (zowel voor- als achteraan), een opbergvakje links van het stuurwiel, de centrale armsteun achteraan, een klein vakje in de middenconsole, een bekerhouder en uiteraard het handschoenkastje. De kofferruimte is toegankelijk via een ver in het dak doorlopende kofferklep, waarvan desgewenst ook enkel de achterruit geopend kan worden. Een beetje een kwalijke evolutie is de gekrompen kofferinhoud. In de 406 break kon zonder verbouwingswerken 525l geladen worden. De 407 SW blijft steken op 489l, ondanks een opvallend hoog gepositioneerde hoedenplank. De rugleuning en de zitting zijn neerklapbaar en leveren een respectabel maximumvolume (benutting tot tegen het dak) op van 1.654l, maar ook daar scoorde de voorganger beter (1.740l). Er is wel een plus voor de belaadbaarheid; we onthouden immers ook de lage drempel en de bijzonder vlakke kofferwanden. Voor het laden van grote stukken, kan ook de passagierszetel vooraan plat gelegd worden.

Geef commentaar
comments by Disqus