Opel Vectra GTS 2.0T Interieur

Opel Vectra GTS 2.0T
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Het Turbo-edition pakket bestaat aan de binnenkant uit sportief meubilair met een blauwe stof voor de contactoppervlakken en zwart leder met stijlvolle zilverkleurige stiksels voor de zijdelingse steunkussens en de hoofdsteunen. Zilverkleurige sierlijsten, een driespakig met leder bekleed sportstuur en vloermatten met een turbo-logo maken de opsomming compleet. Niet meteen horend tot de optionele uitrustingslijn, maar wel een privilege van de meer dynamische modellen uit de Vectra-reeks, is het instrumentenbord met rode accenten. Dat is duidelijk afleesbaar en oogt sportief, al had het daarin van ons nog wat verder mogen gaan. De zetels zijn net te breed om aansluitend genoemd te worden waardoor ze ons in het snellere bochtenwerk doen hunkeren naar meer lendensteun, maar blinken wel uit in zitcomfort dankzij een adequate ondersteuning van de onderrug. Een goede rijhouding zoeken is kinderspel omdat de bestuurderszetel en het stuur zich beiden in zowel hoogte als diepte laten verstellen.

Omdat de Vectra een uit de kluiten gewassen gezinswagen is, mag je verwachten dat het interieur je op een comfortabel aantal centimeters trakteert. Vooral de breedte is opmerkelijk, een trend in dit segment. De vormgeving van de massieve boordplank die gelukkig uit hoogwaardige kunststof bestaat, benadrukt dit nog. Been- en knieruimte achteraan is er in overvloed. Een licht gekantelde achterbank, een opstelling die over grote afstanden omwille van automatisch meer opgetrokken knieën zal gaan vermoeien, was daarom niet nodig geweest.

De vijfdeurs is door de grotere laadopening en de verwijderbare hoedenplank steeds beter belaadbaar dan de vierdeurs. De koffer, vrij regelmatig van vorm, is dan ook goed toegankelijk en heeft een riante inhoud van 500l. De achterbank is asymmetrisch neerklapbaar en zorgt zo voor een toename van het laadvolume tot maximaal 1.360l. De Turbomotor is in het interieur hoorbaar, maar de decibels stijgen nooit tot een onaangenaam of vermoeiend geluidsniveau. Ook windruis blijft meer dan behoorlijk binnen de perken, al durf je dat snel vergeten door het gemak waarmee de Turbo aan hoog tempo asfalt maait.

Geef commentaar
comments by Disqus