Rover 75 Touring 2.0CDT Inleiding

Rover 75 Touring 2.0CDT
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Op het Autosalon van Genève presenteerde Rover een opgefriste 75 en MG-tegenhanger ZT. De Rover, waarvan we in deze test de 2.0CDT Touring-versie met automaat aan de tand voelen, dateerde al van 1998. Ook het klassieke design schreeuwde intussen om wat cosmetica en het is vooral dat wat de Britten aanpakten. De break werd pas in 2001 aan het aanbod toegevoegd en was dus nog een stuk frisser. De facelift moet Rover wat meer tijd geven z’n zaakjes samen te rapen en het model, dat een leeftijd heeft die -in tegenstelling tot de 25 en 45- nog binnen een normale productcyclus past, weer beter in de markt te zetten. Daartoe werd dan ook meteen het aanbod geharmoniseerd.

De 75 is verkrijgbaar met een 1.8 16V met 120pk, een 1.8 16v Turbo met 150pk, een 2.5l V6 met 177pk en twee versies van de 2.0l viercilinder common-rail diesel van BMW-origine; met 116 of 131 paarden. De beschikbare uitrustingsniveaus zijn -afhankelijk van de motorkeuze- Classic, Sterling, Executive en Executive SE. Er is geen verschil tussen de uitrusting van de berline en de Touring. In het eerste geval schommelt het prijskaartje tussen € 22.700 en € 31.100, in het tweede geval betaal je minstens € 24.350 en maximum € 32.750. De basisprijzen zijn dus zeer redelijk voor een 4,47m lange, 1,78m brede en 1,42m hoge berline (L/B/H Touring: 4,79/1,78/1,47).

Rover mikt op een traditioneel, op comfort georiënteerd koperspubliek en dat merk je aan de standaarduitrusting. Die bestaat immers uit houtafwerking voor het instrumentenpaneel, centrale deurvergrendeling, airco, een CD-tuner en een lederen stuurwiel met geïntegreerde volumeknoppen. Onze testwagen in Sterling-livrei legt daar nog een pak bovenop met een elektronisch gestuurde klimaatregeling, ‘licht eiken’ effect in het dashboard, console en versnellingspook, bekerhouders, neerklapbare achterbank, lederen zetels, een stuurwiel in leder en hout, verwarmde voorzetels, elektrisch verstelbare zetels, 16-duims lichtmetalen velgen en parkeerhulp. Gelet op de uitrusting kunnen we het prijskaartje dat aan onze testwagen hangt, met € 31.200 bezwaarlijk veel noemen.

Geef commentaar
comments by Disqus