Seat Cordoba eerste test Inleiding

Seat Cordoba eerste test
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007

In november van vorig jaar stelde Seat de Ibiza nieuwe stijl voor en onvermijdelijk volgt daarop de Cordoba nieuwe stijl. Een auto die volgens de constructeur net zo veel kracht, temperament, persoonlijkheid en sportiviteit moet uitstralen als de Ibiza waarvan hij is afgeleid. De nieuwe Cordoba is ook een nieuwe stap in de richting van de compacte Seat uit de toekomst die op de Salsa Concept Car (die in 2000 werd voorgesteld) gebaseerd zal zijn.

De Cordoba zal verkrijgbaar zijn met de uitrustingsniveaus Comfort en Sport. De eerste heeft recht op stuurbekrachtiging, elektrisch bediende ruiten, centrale vergrendeling met afstandsbediening, radio-cassettespeler, een in de hoogte regelbare bestuurderszetel en een asymmetrisch neerklapbare achterbank. De Sport doet daar dan nog een sportophanging, 15-duims lichtmetaal, mistlampjes, dubbele koplampen, boordcomputer, radio-cd en tractiecontrole bovenopij net als bij de Ibiza dus.

De motoren zijn ook gekend. Er komen drie benzines; een 1.2 driecilinder met 64pk die niet zeker, maar wel waarschijnlijk naar België komt, een 1.4l benzine met 75pk die als enige ook met automaat verkrijgbaar is en een 1.4l met 100 pittige paardjes. Dieselen kan met een 1.9SDi met 64pk, een 1.9TDI met 100pk en een 1.9TDI met 130pk. Die laatste is niet enkel de krachtigste motor voor de Cordoba, het is ook nog steeds de krachtigste diesel in z’n klasse. De 1.2l en 1.4l automaat zullen enkel als Comfort verkrijgbaar zijn. Bij de handgeschakelde 1.4l benzines (met 75 en 100pk) en de 1.9TDI (100pk) heb je de keuze uit Comfort en Sport terwijl de 1.9TDI (130pk) enkel als Sport verkrijgbaar is. Tijdens een eerste kennismaking op Zuid-Spaanse bodem reden we met de twee krachtigste diesels, in Sport-uitvoering. Modellen die in ons land bij de jonge dynamische doelgroep van het merk ongetwijfeld populair zullen zijn.

Geef commentaar
comments by Disqus