Na de A4 berline komt... de A4 Avant. Deze break is Audi's meest in het oog springende première aan het grootste Zwitserse meer. De functionele variant groeit 12cm in vergelijking met z'n voorganger. De bagagecapaciteit zwelt daardoor tot 490l. Onder de kap vinden we vier motoren. De instapper is een 1.8 TFSI met 160pk. De enige andere benzine uit het lanceringsaanbod heeft 3,2l inhoud en levert 265pk. Voldoende voor een sprint naar 100 in 6,4 tellen. Dieselen kan met een 2.0 TDI common-rail-aggregaat. Goed voor 136pk en 320Nm. De topmotor is een 3.0 V6 diesel die met 240pk naar 100km/u in 6,3 seconden. De marktintroductie geschiedt vanaf mei.
Er zijn geen heilige huisjes meer. Want Audi stelt ook nog twee weinig voor de hand liggende diesels voor. Een zelfontbrander vind zo z'n weg naar het vooronder van de TT. Het gaat om een 2.0 TDI met 170pk. Het goede nieuws: de CO2-uitstoot bedraagt amper 144gr/km en dat stemt overeen met een verbruik van 5,5l voor de standaardcyclus van 100km over een gemengd parcours. De TT TDI (verslik je niet in de benaming) komt aardig uit de startblokken. De sprint neemt in het beste geval (coupé voorwielaandrijving) 7,5 tellen in beslag. Een cabrio is twee tienden trager en als je opteert voor vierwielaandrijving dan kost je superieure bochtengedrag je in de acceleratie naar 100km/u 1 tiende van een tel.
Van Audi's grootste -de Q7- wordt een nieuw topmodel in de schijnwerpers gereden. Het gaat om een V12 TDI. Zes liter inhoud, 500pk en -echt waar- 1.000Nm koppel! Het resultaat zijn prestaties die je een model met de omvang en het gewicht van de Q7 niet zou aangeven. Vanuit stilstand katapulteert het model zich in een onwerkelijke 5,5 seconden naar 100. De topsnelheid is bij 250km/u elektronisch begrensd.