Autosalon van Genève 2004 Algemeen

Algemeen
Vergroot foto
Door: BV 25-02-2004
Van 4 tot 14 maart opent het jaarlijkse Autosalon van Genève de deuren voor het grote publiek. Zoals elk jaar worden ook nu weer meer dan 700.000 bezoekers verwacht. Vorig jaar nog nam de oppervlakte van het Salon toe door de ingebruikname van een nieuwe hal van 660.000 kubieke meter, een oppervlakte van 21.000m² en een prijskaartje van 157 miljoen Zwitserse frank. Het comfort van de bezoeker werd toen meteen gevoelig verbeterd door de gangpaden de helft breder te maken.

Vorig jaar werd in de marge van het Salon, in zaal C van het Conference Center de tentoonstelling “Espace Sbarro, création et passion” getoond. Dit jaar voorziet de organisatie een tentoonstelling over de Zwitserse Renstal Sauber. Zijn bedrijf is immers succesvol in verschillende autosportdisciplines en speelde een belangrijke rol in de carrières van gevierde piloten, waaronder Heinz-Harald Frenzen en Michael Schumacher. Sauber blijft trouwens innoveren en nam onlangs een windtunnel in gebruik waarin windsnelheden van meer dan 300km/u bereikt kunnen worden. Daarin kunnen ook twee wagens achter elkaar gezet worden om de luchtstroom tijdens het slipstreamen te onderzoeken.

De toegang tot de Palexpo-hallen kost voor volwassenen 12 CHF, exact even veel als vorig jaar. Jongeren tussen 6 en 16 jaar betalen 7 CHF. Vanaf 20 personen kan je profiteren van het groepstarief van 7 CHF per persoon en er is ook nog een kaart van 70 CHF die je 10 dagen lang zonder beperkingen toegang verleent. Van maandag tot vrijdag zijn de deuren geopend van 10.00u tot 21.00u. Op zaterdag en zondag gaan de deuren open om 8u en wordt de tentoonstelling gesloten om 18.00u. Als je met de auto naar Genève wil, moet je rekenen op 700 à 800km vanuit Brussel, maar je kan natuurlijk ook met de trein of het vliegtuig. De Palexpo ligt vlak aan de vlieghaven en is ook vanuit het station vlot bereikbaar. Er zijn lijnvluchten en ook de Thalis rijdt tot in de Zwitserse hoofdstad. Gewoon sporen kan ook, maar niet zonder overstappen.

Geef commentaar
comments by Disqus