Sancties katapulteren Russische auto’s t...
De sancties die tegen Rusland werden opgelegd als een gevolg van de invasie in Oekraïne, hebben er ook grote gevolgen voor de auto-industrie.
Naar artikelDe sancties die tegen Rusland werden opgelegd als een gevolg van de invasie in Oekraïne, hebben er ook grote gevolgen voor de auto-industrie.
Naar artikelNa onder meer Coca Cola en McDonalds, trekt ook Lada-eigenaar Renault zich terug uit Rusland.
Naar artikelDe robuuste Lada Niva overleefde alle trends, revoluties en economische boycotten.
Naar artikelVolgens gegevens van GTU roesten nieuwe auto's weer vaker dan voorheen.
Naar artikelRenault zwaait al sinds 2016 de plak bij Avtovaz, het moederbedrijf van Lada.
Naar artikelIn 1986 ontplofte een Sovjetkerncentrale in Tsjernobyl. Wat een ellende. Toch konden de Sovjets in dat verdoemde jaar ook iets positiefs melden.
Naar artikelLada bouwt de Niva al 42 jaar. Noem het gerust een iconische terreinwagen. Met z’n typische, hoekige vorm is hij in één oogopslag herkenbaar.
Naar artikelKamperen en kampeervakanties zitten in de lift. Met een tentje is dat nog best budgetvriendelijke, maar een camper of mobilhome is niet echt goedkoop te noemen. Voor minder dan...
Naar artikelIn Rusland is Lada best populair. Het merk, dat inmiddels eigendom is van de Renault-Nissan-groep, verkocht er vorig jaar zo’n 350.000 exemplaren. Ruim voldoende...
Naar artikelVeertig fantastische jaren is de Lada Niva al in productie. Sinds z’n introductie in 1977 veranderde de Rus nauwelijks. Maar Lada kampt met hetzelfde probleem als...
Naar artikelIn het vroegere oostblok was het leven simpel. Er was maar één partij, stemmen hoefde dus niet. Je kon evenmin kiezen uit 26 soorten tandpasta of shampoo. En als je een auto wou, was de keuze niet echt uitgebreid. Privé-bezit was...
Naar artikelWat iedereen al sinds 1977 kent als Lada Niva heet tegenwoordig Lada 4x4. En ook nu Renault-Nissan er (bij moederhuis Avtovaz) de plak zwaait, blijft het model gewoon in de catalogus...
Naar artikelLada, dat eigendom is van de Renault-Nissan-alliantie, zet weer voet aan wal in Cuba. Het bedrijf levert er 344 auto’s die door de staat gebruikt zullen worden als taxi en als huurauto voor toeristen.
Naar artikel