Nissan kampt met identiteitscrisis

Vergroot foto
Door: BV 15-01-2019

Je kijkt naar de Nissan IMs Concept. En het is goed dat Nissan z’n merknaam in verlichte letters op de kofferklep heeft gezet want je zou het anders nooit raden. Heel even verhief het Japanse merk zich boven de grijze massa. Toen het op korte tijd de GT-R, de Qashqai en de Juke lanceerde. Maar nu lijkt het bedrijf niet meer te weten wat het moet aanvangen.

Generische concept cars

De IMs, een crossover (gaap, geeuw) lijkt erg op een hele hoop concepts die het merk eerder al voorstelde. De IMx Kuro, de IMx, de Vmotion 2.0, Lannia Concept en de IDS Concept. Nissan maakte de concept car generisch. Hij lijkt zelfs op de concept van Infiniti op het Autosalon van Detroit. Aan strakke marketingleuzen ontbreekt het dan weer niet. Dit is een opgehoogde sportsedan. Volgens de Japanners de volgende hype in de autowereld.

Natuurlijk elektrisch

De aandrijving van de IMs Concept is vanzelfsprekend helemaal elektrisch. Twee elektromotoren wekken samen 800Nm en 490pk op. De actieradius bedraagt 610km, een luchtophanging moet je de keuze geven tussen sportiviteit of comfort en het bedrijf is fier op z’n perfecte 50/50 gewichtsverdeling.

En wat moeten we daar nu mee?

Gaat Nissan ook eens iets doen met die strak gelijnde concept cars? Tja, wie weet. In de wandelgangen hoor je dat de volgende Nissan Murano z’n mosterd wel eens bij deze conceptcar-parade zou kunnen halen. Maar daar in de wandelgangen wordt ook wel eens wat onzin verkocht. De toekomst zal het uitwijzen.

Geef commentaar
comments by Disqus