6 redenen om nu een Outlander PHEV te kopen

Zo’n plug-in hybride Outlander lijkt je wel iets, maar je twijfelt nog om tot de aankoop over te gaan? Hier zijn 6 redenen waarom wachten niet nodig is.

Je betaalt niet graag belastingen

Dankzij een uitzonderlijke lage CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km geniet de Outlander PHEV op alle vlak een zeer gunstige fiscaliteit. Belasting op Inverkeerstelling? 0 euro. Jaarlijkse verkeersbelasting? 0 euro. Fiscale aftrekbaarheid voor bedrijven? 100 procent. Hoe langer je dus wacht met het bestellen van je Outlander PHEV, hoe langer je nog te veel belastingen betaalt voor je huidige auto.

Ook in 2020 blijft hij 100 procent aftrekbaar

De meeste zelfstandigen en fleetverantwoordelijken weten het al, maar het loont toch de moeite om het te herhalen: op 1 januari 2020 veranderen de fiscale spelregels voor bedrijfswagens ingrijpend. De aftrekbaarheid van autogerelateerde kosten keldert dan voor heel wat populaire fleetmodellen met tientallen procenten. Maar niet voor de Outlander PHEV: zijn bijzonder lage CO2-uitstoot vrijwaart hem van elke fiscale afstraffing, zodat hij een van de zeldzame modellen op de markt is die gewoon 100 procent aftrekbaar blijven.

De Outlander PHEV is ook in de praktijk bijzonder zuinig.

Sommige plug-in hybrides zijn op papier heel spaarzaam, maar lusten in de praktijk een flinke slok. Dat kan je niet zeggen van de Outlander PHEV. Met zijn zuiver elektrisch rijbereik van minstens 40 kilometer zullen de meeste bestuurders slechts zelden de benzinemotor moeten aanspreken, waardoor de brandstofkosten tot een minimum beperkt blijven. En uit tests van gespecialiseerde automagazines blijkt dat de Outlander PHEV ook op langere trajecten nog mooi zuinig blijft, met verbruikscijfers van 2,0 tot 7,0 l/100 km afhankelijk van het traject. En dat voor een grote SUV met permanente vierwielaandrijving en een automatische versnellingsbak!

Je houdt van avontuur.

Mitsubishi bouwt al 80 jaar vierwielaangedreven auto’s en heeft al verschillende overwinningen op zijn palmares in de verwoestende Dakarrally’s. Deze knowhow in het bouwen van robuuste terreinvoertuigen is ook toegepast op de Outlander PHEV. Dus ook als je je graag eens naast het asfalt waagt, is deze grote SUV je gewillige metgezel dankzij een grote bodemvrijheid, permanente vierwielaandrijving en de meest verfijnde elektronische hulpmiddelen om zonder kleerscheuren door de bossen te trekken.

Maar toch ben je ook aan veiligheid gehecht.

Het is niet omdat je al eens de wildernis opzoekt, dat je roekeloos bent. Dat beseft Mitsubishi beter dan om het even wie. Daarom is de Outlander PHEV uitgerust met de modernste rijhulpmiddelen, zoals een automatische noodremfunctie die vanzelf remt als de auto detecteert dat een botsing onvermijdelijk wordt, een spoorassistent die je waarschuwt als je onbedoeld de wegbelijning overschrijdt en nog veel, veel meer. Omdat de batterij van het plug-in hybride systeem bovendien integraal deel uitmaakt van de structuur van de auto, wordt deze grote SUV een oersterke beschermengel als een ongeluk dan toch niet meer te vermijden zou zijn.

Je houdt van comfort.

Zo’n fiscaal interessante auto, dat is dan waarschijnlijk een hyperrationeel voertuig zonder oog voor rijplezier of comfort? Helemaal niet: de Outlander PHEV is een pittige auto met een vermogen van meer dan 200 pk. Zijn interieur is luxueus en hij is verkrijgbaar met de meest recente rijhulpsystemen, terwijl zijn elektrische aandrijflijn je onderweg doet baden in een gewijde stilte. En geen enkele van de vijf inzittenden zal ooit klagen over een gebrek aan plek in zijn genereuze passagiersruimte.

Meer weten over de Mitsubishi Outlander? Klik hier!

Deze post bevat gesponsorde content van Mitsubishi Motors Belgium / Beherman Motors NV Contacteer de adverteerder hier.

Geef commentaar
comments by Disqus