Land Rover Classic waardeert oude Defender op

Bekijk 4 foto's
Door: BV 02-08-2019

Nog een dikke maand en Land Rover stelt op het Autosalon van Frankfurt de langverwachte nieuwe Defender voor. Een auto wel wil passen binnen de ruim zeventig jaar lange stamboom van het model, maar die tegelijk ook een nieuw tijdperk wil inluiden. Een cruciale geheimen gaf dat nieuwe model inmiddels al prijs.

Bestaande Defender opwaarderen

Wie geen afscheid wil nemen van zijn klassieke Defender kan het model nu bij het Britse merk binnensteken voor een upgrade die het weggedrag ervan flink verbeterd. Een Defender Classic Works Upgrade Kit, beschikbaar voor Defenders vanaf 1994, omvat nieuwe 18-duims velgen, grotere remmen en een opgewaardeerde ophanging. De spiraalveren, stabilisatorstangen, rubbers en dempers zijn allemaal nieuw. Ze zijn afkomstig van de Defender V8 die Land Rover afgelopen jaar ter gelegenheid van de zeventigste verjaardag van de productlijn uit z’n hoed toverde. Land Rover beweert dat een Defender ermee beter remt en met name op het asfalt een beter weggedrag vertoond, met minder koetswerkbewegingen en meer comfort.

Sneller

De laatste editie van de Defender met 2,2l dieseleenheid, kan bovendien ook profiteren van een vermogensupgrade. Classic Works doet er in één klap veertig pk bij. En met 162pk, 463Nm en beter remmen, mag zo’n Defender ook wat sneller. In plaats van de begrenzer te programmeren bij 130km/u wordt dat 170km/u.

De aanpassingen kunnen gebeuren bij een Land Rover Classic centrum. Er zijn er twee, in Engeland en Duitsland. Eigenaars krijgen er ook meteen een rondleiding, een certificaat en op de voorvleugels van de Defender zal ook meteen een nieuw logootje verschijnen.

Géén koopje, of wat had je dan gedacht?

Ruikt je dat allemaal naar een prijzige operatie, dan is er niets mis met je neus. Eén enkel wiel kost al bijna 600 euro. Een volledige operatie komt uit op zo’n 20.000 euro.

Geef commentaar
comments by Disqus