Opel Insignia BiTurbo 4x4 Supersport Inleiding

Opel Insignia BiTurbo 4x4 Supersport
Bekijk 16 foto's
Door: BV 24-02-2012

In 2008 verwees Opel de Vectra naar de geschiedenisboeken met de Insignia. Een in vergelijking met zijn voorganger opvallend wulps gelijnde vierdeurs die in 2009 het gezelschap kreeg van een break die zich met de naam Sports Tourer een plaats probeerde te veroveren in het lifestyle nichesegment. Sinds z'n lancering weet de Insignia gemiddeld om het half jaar weer in het nieuws te komen. Met nieuwe varianten, innovatieve uitrusting, betere prestaties of een toegenomen zuinigheid. Zo hebben we nog maar pas de 1.4 turbo-benzine aan de tand gevoeld of er is weerom nieuws.

Ditmaal introduceert Opel de BiTurbo. Een variant van z'n reeds bestaande tweeliter diesel die dankzij enkele aanpassingen, waarvan het gebruik van een dubbele turbolader de meest opvallende is en meteen de naam verklaart, 195pk en 400Nm opwekt. Hij verschijnt meteen in drie versies in de prijslijst. Een Ecoflex die slechts 129 gram uitstoot en minstens € 33.300 kost en een handbediende zesbak krijgt, een versie met vierwielaandrijving en dezelfde versnellingsbak vanaf € 35.200 en zestrapsautomaat die € 34.300 kost. De vijfdeursversie kost € 400 meer en de break doet daar nog eens € 700 bovenop.

De Duitsers laten ons tegelijk kennis maken met het SuperSport chassis. Dat is in wezen het onderstel van de Insignia OPC dat nu leverbaar is op elke vierwielaangedreven uitvoering. Uitsluitend voorwielaangedreven versies komen wellicht later.

Geef commentaar
comments by Disqus