Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 140 Inleiding

Bekijk 37 foto's
Door: VG 11-08-2014

Na vijf jaar trouwe dienst was de Insignia aan vernieuwing toe. De binnen- en buitenkant werd onder handen genomen, we maakten kennis met de Country Tourer en er werd aan het motorenpalet gerommeld. De 120 en 140pk sterke varianten van de 2.0 CDTi (met start&stop) stoten nu nog slechts 99gr CO2/Km uit (5 gram extra voor de Sports Tourer), wat betekent dat de vier- en vijfdeursversies genoegen nemen met 3,7l/100km indien ze zijn uitgerust met een handbediende zesbak. En voor de zeldzame benzinerijder vernoemen we de direct ingespoten 2-liter benzine turbomotor met 250pk en 400Nm, de 1.6 van een gelijkaardig technologisch niveau die 170pk en 260Nm opwekt en de 1.4 Turbo met 140pk en 200Nm die weliswaar 7,6l/100km verbruikt maar een positieve CO2-balans van 124gr/km kan voorleggen. Een zestrapsautomaat kan enkel aan de 130, 163 en 195 paarden producerende variant van de tweeliter diesel en aan zowel de 1.6 als de 2.0 turbobenzine worden gepaard.

Wij testen de Sports Tourer (de breakversie dus) met de 140pk sterke 2.0 CDTi Ecoflex dieselmotor onder de kap. In combinatie met de handgeschakelde versnellingsbak kost zo'n Opel je minstens € 29.750. In het derde uitrustingsniveau Cosmo wordt dat € 31.600, en met de toevoeging van opties als leder, een uitvoerige GPS, parkeerhulp, intelligente koplampen, een elektrisch bedienbare laadklep, een adaptieve ophanging enzovoort, komen we voor onze testauto uit op € 41.630. Wat we ervan vinden, kom je zo meteen te weten.

Geef commentaar
comments by Disqus