Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 diesel Inleiding

Bekijk 33 foto's
Door: BV 01-02-2015

De Freelander is niet meer. Leve de Discovery Sport. Bij die nieuwe naam hoort ook een gewijzigde positionering, met een beetje meer nadruk op design. Daar zullen we bij het onderdeel exterieur een kleine kanttekening bij plaatsen, maar laat ons eerst en vooral het gamma onder de loep nemen.

Land Rover Discovery Sport op benzine

Starten doen de Britten met drie motoren. Twee daarvan jagen diesel door de cilinders en één ervan doet het met benzine. Die laatste, een tweeliter turbo met 240pk en 340Nm en altijd met een automaat, kost minstens € 40.100. In ons land verwacht de invoerder er niet meer dan een handvol van te verkopen, vooral omdat de diesels niet duurder zijn.

Land Rover Discovery Sport diesel

Dieselmotoren zijn er in twee maten. En het zal de instapper zijn die het gros van de Belgische orders wegkaapt. Dat is een fiscaal interessante eD4 die twee liter slagvolume, 150pk en 380Nm koppelt aan uitstoot van 119g/km. En hij is er al vanaf € 32.900. Bestellen kan al, maar leverbaar is hij nog niet. Hij komt pas in de zomer.

De 2,2l diesels zijn wel van meet af aan te krijgen. Daarvan zijn er twee. met 150pk en 400Nm vanaf € 34.500 en met 190pk en 420Nm voor ten minste € 37.700.

De testversie

Land Rover serveerde ons de krachtigste dieselversie, met de negentrapsautomaat. Die staat in de tabellen vanaf € 40.100, maar kost voorzien van alle toeters en bellen ook alweer € 55.900.

Geef commentaar
comments by Disqus