Mitsubishi L200 Inleiding

Mitsubishi L200
Bekijk 111 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Pick-ups doen het in de ganse wereld goed. Mitsubishi, dat eerder dit jaar deze nieuwe L200 voorstelde, wist er vorig jaar van het oude model nog 120.000 aan de man te brengen. De concurrentie bestaat ook vooral uit ‘getrouwen’. Toyota, Mazda, Nissan, Mitsubishi en Isuzu kennen we op de Europese markten, terwijl in de VS ook Fords en Dodges met de afmetingen van een klein huis het betrekkelijk goed doen. Het succes van de pick-up is niet eens zo verwonderlijk nu er hele werelddelen in ontwikkeling zijn en hulpmiddelen als schier onverwoestbaar polyvalent vervoer goed van pas komen. In het op dynamische rijervaringen, comfort en luxe beluste Europa – België incluis – gaat de markt er echter ook op vooruit. Dit van oorsprong utilitaire voertuig surft immers mee op de populariteitsgolf van vrijetijdsvoertuigen die door terreinwagens, SUVs en in een verder verleden breaks gevoed werd. In ons land geniet het type – terecht – ook nog een fiscaal vriendelijke status omwille van z’n volledig gescheiden cargoruimte.

Mitsubishi biedt drie verschillende koetswerkversies aan. Het gaat om de Single Cab met plaats voor twee inzittenden, de Club Cab met een kort noodbankje achter de voorzetels, en de Double Cab met volwaardige zitruimte voor vijf inzittenden. Onder de kap zit steeds een 136pk sterke dieselmotor, maar de Belgische importeur heeft ook een opgevijzelde versie met 166pk in de catalogus staan. Enkel de Single Cab is er in basisniveau Inform vanaf € 22.990. De Club Cab is er als Invite en Intense vanaf € 26.490. De Double Cab is er dan weer in de versies Invite, Intense, Intense City en Instyle voor ten minste € 27.990. Helemaal bovenaan prijken nog twee speciale versies; de Canyon en de Code Red (naar de tournee van Praha Kahn). Onze testversie is van het type Canyon. Die is voor € 34.690 gebaseerd op de Intense City (met automatische airco, 17-duims lichtmetalen velgen, autoradio met CD, wielkastverbreders…) en voorzien van een trekhaak, hardtop, bedliner, draagbare navigatie, een tweekleurige voorspoiler en tapijten.

Geef commentaar
comments by Disqus