Mitsubishi L200 helemaal nieuw. Bijna.

Bekijk 26 foto's
Door: BV 09-11-2018

Zoals dat tegenwoordig hoort, werd er eerst wat geplaagd voor de nieuwe Mitsubishi L200. En al net zo van deze tijd, is het feit dat deze als nieuw verkondigde creatie niet écht nieuw is. Het is een facelift, al dient gezegd dat de Japanners zich er ditmaal niet vanaf gemaakt hebben met een nieuw kleurtje en een andere bumper. Het uiterlijk is grondig onder handen genomen. Het is dan ook geen onbelangrijk model. Afgelopen jaar was het Mitsu’s tweede best verkopende model na de Outlander (test hier).

Compleet nieuw koetswerk?

De L200 (die elders ook Triton heet), verruilt het gros van z’n bolle lijnen voor een pak dat een stuk strakker zit. Scherpe vouwlijnen, een front dat net als bij de andere recente creaties van het bedrijf (zoals de Eclipse Cross en de Outlander) chroomlijsten heeft die over de bumpers heen lopen onder smalle koplampen… en achteraan ook staartlichten met een unieke lichtsignatuur die meer nadruk op hoeken en rechte lijnen legt. Mitsubishi lijkt zowat elk paneel met uitzondering van het dak te hebben vervangen. Je ziet er nauwelijks nog de variant van voor de opfrisbeurt in. En dat is voor we het over de ander koetswerktinten en velgen hebben.

Premiumgevoel

Aan de binnenzijde wordt er ook gemoderniseerd, al is dat wat minder radicaal. Er is een nieuwe omlijsting voor de luchtroosters en het schakelpaneel. Mitsubishi belooft ook meer zacht aanvoelende materialen en wat meer zichtbaar stikwerk. Dat moet het premiumgevoel bevorderen.

Nieuwe automaat, gekende motor

Onderhuids wijzigde er weinig. Het ladderchassis en de achterophanging met starre as zijn nog steeds van de partij. Dat is een robuuste combinatie, want een pick-up mag in onze contreien dan vooral omwille van z’n stoere uitstraling en fiscale voordeligheid in de smaak vallen - het blijft in de eerste plaats een werkpaard. Werk dat overigens niet altijd moeilijk moet zijn. Bij de technische aanpassingen: een vierwielaandrijving die geheel automatisch werkt (je kan ook zelf kiezen overigens). En ook een zestrapsautomaat in plaats van de oude vijftrapper. Dat scheelt geheid wat in het verbruik, al wordt daar nog niets over meegedeeld. De motor blijft overigens dezelfde 154pk sterke 2.4l DI-D dieseleenheid.

In 2019 te koop

De L200/Triton wordt in Thailand gebouwd en staat in 150 landen in de catalogus. De verkoop start over een dikke week al in het productieland. De rest van de wereld volgt later.

Geef commentaar
comments by Disqus