Peugeot 207 RCup

Peugeot 207 RCup
Bekijk 8 foto's
Door: BV 16-02-2006
Bij Peugeot staan alle spots op de 207 gericht tijdens het salon van Genève, het nieuwe strijdwapen in het B-segment, dat het van de succesrijke 206 moet overnemen. Als voorsmaakje op een nieuwe 'rallybom' voor de motorsport en als smaakmaker voor toekomstige sportieve afgeleiden, toont Peugeot de 207 RCup, een exclusieve en buitengewoon sportieve versie van de gloednieuwe 207. De specifieke kleurstelling Ő wit en rood Ő laat de proporties van de 207 nog agressiever tot uiting komen. Bovendien kreeg de 207 RCup nog meer geprofileerde voorste en de achterste wielkasten, waarin 18" magnesiumspaakwielen pronken, terwijl ook de spoorbreedte toenam. De 207 RCup rijdt op bandenmaat 235/40 door het leven en toont achteraan graag zijn dubbele uitlaten. Om zijn wegkwaliteiten een handje te helpen, werd de bodemvrijheid tot amper 10 cm gereduceerd.

Het prototype is binnenin helemaal klaar voor een keihard autosportleven. Dat blijkt uit een monocoque chassis en een kooi uit buizen als bescherming voor piloot en copiloot. 'Op het lijf geschreven' kuipstoelen met vierpuntsgordels zijn dan ook vanzelfsprekend. Het dashboard wijkt nauwelijks af van de 207 voor het normale publiek, met uitzondering dan van enkele onmisbare wedstrijdinstrumenten en bijbehorende controleschermpjes. Specifiek voor rallydeelname voorziet Peugeot een lichter stuurwiel bekleed met omgekeerd leder, een grote hydraulisch bediende handrem en stuurwielbediening voor de sequentiële zesversnellingsbak.

Voor de aandrijving staat een atmosferische 2.0 liter benzinemotor paraat. Het aggregaat is uitgerust met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Bij het max. toerental van 8500 tr/min worden 280 pk uitgebraakt.

Geef commentaar
comments by Disqus