Bij de motoren heb je in eerste instantie de keuze uit twee versies van dezelfde 2461cc direct ingespoten dieselmotor. De eerste is 130pk sterk en moet € 38.550,60 opbrengen. De krachtigste versie heeft 174pk en moet € 41.890,20 kosten. Beide motoren zijn gekoppeld aan een prettig schakelende zesbak. Later komt er ook nog een 105pk sterke 1.9TDI die gecombineerd wordt met een vijfbak en benzinemotoren. Dat zou gaan om een 2-liter en een 3.2l V6. De Multivan op de foto’s is de zwaarste diesel, met een prijskaartje van bijna € 50.000 omwille van de rijkelijk aanwezige opties. We waren positief verrast door de prestaties van de toch niet lichte combinatie (2.274kg). De aangedreven achterwielen duwen de Multivan in 11,8sec naar 100km/u en de topsnelheid bedraagt niet minder dan 188km/u. Ook het opgegeven gebruiksgemiddelde blijft met 8,0l/100km zonder meer voordelig.
Is VW dan in zijn opzet geslaagd? Niet helemaalij de structuur is nog steeds die van een bestelwagen. De nieuwe LT zal bijna net zo veel gemeen hebben met de Multivan als zijn voorganger had met de Caravelle, alleen besliste VW nu eerst de personenwagenuitvoering te lanceren. Het geheel is enorm ruim, comfortabel, het ziet er zelfs goed uit, maar de ophanging is nog steeds niet die van een personenwagen (zoals een monovolume dat is) en je merkt het ook aan de hoogte. Je klimt in de Multivan zoals je in een bestelwagen klimt en daaraan valt niets te wijzigen.